Röpke TBR a következő hetekre

Megihletett a viharos, esős, sötét idő egy jó öreg TBR bejegyzésre. Nagyon élem mostanában az ilyen napokat, mivel úgyis folyton itthon vagyok, ilyenkor legalább tényleg jólesik bent kuckózni, most is gyújtottam egy gyertyát, raktam be relax zenét, főztem egy kurkumás lattét, a kutya és a cica egymást kergetik, egy itthon dolgozós szerda délutánnak teljesen jó ez.

Azért merek most jósposztot írni a következő olvasásaimról, mert pénteken elvileg eljutok a könyvtárba egy előjegyzésért, meg akkor addigra már félre is tetetek néhány másik könyvet. Okosan csak keveset, hogy ne érezzem annyira a nyomást. Most két baromi jó könyvben vagyok benne, a Zavaros vérben meg az Elveszett kapcsolatokban, utóbbiról hamarosan írok is, csak előbb talán végigolvasom, és ők ketten nagyban felelősek azért, hogy a lelkesedésem ennyire felívelőben van az olvasás iránt. Hogy nem csak azért olvasom őket, mert érdekel, és a végére akarok érni, hanem mert jólesik olvasni. Nálam mindig nagyon ritka volt az ilyen könyvélmény.

De vissza akkor a listához, a következő időszakban ők a legesélyesebbek:

J.S. Margot: Mazel Tov / Különös barátságom egy zsidó családdal – bízom benne, hogy ezúttal túljutunk a külön esszük a húst meg a tejet kérdéskörön, és kicsit mélyebben pillanthatunk be egy ortodox zsidó család életébe, akik Antwerpenben élnek. De ha nem, akkor csak remélem, hogy jobban lesz megírva, mint az Unortodox, amit végtelenül untam.

Katja Pantzar: Sisu és én – Most, a hetekben jött szembe valahol ez a könyv, és gyorsan felírtam magamnak, de már nem emlékszem, hol emlegették (gondolom valami podcast vagy videó lehetett, mert hús-vér emberrel ritkán találkozom). A mostanában elszaporodott életmód-könyvek (Wabi Sabi, Hygge, Lykke – na jó, az utolsót csak úgy beírtam viccből, de rákerestem, és tényleg van ilyen!) baromira nem tetszenek, majd ha kiadnak egy olasz verziót Che Cazzo? címmel, azt lehet elolvasom, ez viszont egy személyesebb beszámolónak tűnik, ha nem köt le, max félreteszem.

Silvia Avallone: Acél – egyszer már kihoztam a könyvtárból, de akkor egyáltalán nem voltam olvasós hangulatomban, pedig az első oldalak alapján jónak tűnt a toszkán tengerparton fekvő iparvárosban játszódó cseppet lehangolónak ígérkező történet.

Agatha Christie: ? – Elsőre a Találkozás a halállalra gondoltam, mert az Jeruzsálemben játszódik, ha jól tudom, de most inkább valami brit helyszínre vágyom, így felmerült a Ház a sziklán például, vagy mondjatok valami jót, ha tudtok. Napok óta AC jár a fejemben, hogy kéne olvasni tőle, és épp az előbb konstatáltam döbbenten, hogy csak 10 könyvét olvastam (filmen azért jóval többet láttam, de szerencsére már elfelejtettem őket). Nektek van kedvencetek?

Több könyvet most nem akarok kihozni a könyvtárból, mert még van itt kettő, őket is beleveszem a TBR-sorba:

Roxane Gay: A rossz feminista – Nem vagyok benne biztos, hogy ezt végig fogom olvasni, pedig jó lenne kicsit tágítani a látószöget, de nem igazán tudok elmélyedni benne úgy, mint más non-fictionökben, és amikor olvasásra kerül a sor, ez az utolsó, amihez nyúlnék. Meglátjuk.

Hilde Østby · Ylva Østby: Titokzatos memória – A címet gondolom, annyira nem kell magyaráznom, igazából perpillanat elég sok könyv lényegesen jobban érdekel ennél, de valamiért előjegyeztettem, szóval akkor már elolvasom.

Járjatok könyvtárba, jó dolog! 🙂 (meg most már lehet is)
Illetve pls. írjátok meg, hogy melyik Agatha Christie-t olvassam, még van másfél napom eldönteni.

Röpke TBR a következő hetekre” bejegyzéshez 14 hozzászólás

  1. Az Elveszett kapcsolatokról még nem is hallottam, felírtam magamnak, hogy nézzek majd bele! 🙂
    Huuu Agatha Christie-től legutóbbi legjobb élményem a Gyilkolni könnyű, a film/sorozatadaptációt is megnéztem olvasás után belőle.
    Tavaly nagyon tetszett a Miért nem szóltak Evansnak, Egy marék rozs, A hét számlap rejtélye. Ha ezek közül kimaradt vmelyik – ajánlom. Plusz szépek az új Helikon Kiadások, bár néhány olvasó után már nem annyira… 😀 Én most ezeket a kiadásokat vadászom, meg a Poirot regényekkel kezdtem el sorban haladni.
    Hú az Acél tetszett anno, Alexandrában vettem meg még egyszer kávéáron – sajnálom, hogy azóta eladtam, mert Ferrante után újraolvasnám (max könyvtárból).
    Ortodox zsidó témában nekem ezen a könyvön akadt meg a szemem:
    https://libri.libricsoport.hu/fooldal/konyvek/a-kaufman-lany-hazassaga/
    2008-as, szóval nem az Unortodoxot lovagolja meg – csak a magyar fordítás.

    Kedvelés

    1. Köszi a sok AC tippet, ezek közül csak az Egy marék rozst (rozsot?:D) olvastam. Tényleg tök szépek az új kiadások, a régiek olyan kis bénák szegények, de amúgy meg ezek a megszokott AC-regény betűtípusok már hozzátartoznak nekem az olvasási élményhez, nem tom, az újak milyenek belül.
      Az Acél ráadásul olyan szép kis könyv! 🙂
      Hú, köszi, ezt a Kaufman lány házasságáról nem hallottam még, (közben látom, azért, mert új), de repül is a várólistára, amúgy a témában nekem az Engedetlenség tetszett nagyon Naomi Aldermantól, a filmet is megnéztem aztán belőle.

      Kedvelés

  2. A titokzatos memóriára, illetve a Sisu és én-re én is fenem a fogam. 🙂 Sajnos nálam a könyvtár most nem opció, és egy baromi nagy szívfájdalmam, mert nagyon hiányzik. 😦 De ha otthon leszek, szeretnék visszairatkozni megint, mert 2019-ben is baromi sokat kölcsönöztem, amikor volt rá időm, és az életminőségemet kb. köbre emelte. 🙂

    Agatha Christie-től nekem nagy kedvencem a Nyaraló gyilkosok (ez hangoskönyvben is zseniális, Csankó Zoltán olvassa fel), de az Orient expressz vagy az Ackroyd-gyilkosság sem rossz választás. 🙂

    Kedvelés

    1. Köszi az ajánlásokat, az Orient expressz megvolt, de a többi még nem (filmen lehet, de ki emlékszik már :D)

      Elhiszem, hogy hiányzik a könyvtár, én csak fél évet éltem külföldön, de azt hittem, megőrülök nélküle. Tényleg jelentősen javítja az ember életminőségét! 🙂

      Kedvelés

  3. AC esetében nekem A ferde ház, Az Alibi nagy kedvenceim, ezeket ajánlom meleg szívvel 🙂 Vagy a Gyöngyöző ciánt is bírtam nagyon, bár eléggé megkoptak az emlékeim. Húú, Acél, Kata, lehoz majd az életről, de ha ilyen könyvre lehet azt mondani én imádtam és régóta tervezem újrázni.
    Jó terveid vannak, és a tegnap délutánod is idillinek hangzott 🙂

    Kedvelés

    1. Köszi a tippeket AC-re, most jó időre el vagyok akkor látva ötletekkel! 🙂 A legtöbbre én már alig emlékszem, csak a híresebbek maradtak meg mélyebben.
      Vannak olyan életről lehozós könyvek, amik valahogy jólesnek, pl. Ferrante Nápolyi sorozata is ilyen, hát meglátjuk, az Acél mennyire tépáz meg, jó előjel, hogy sokan dicséritek 🙂

      Kedvelés

  4. AC-ből nekem a kedvenceim Az ABC-gyilkosságok és az Ackroyd-gyilkosság.
    Az olasz Che Cazzo?-t nagyon szívesen olvasnám. 😀 Nem is olvastam ezek közül semmit, attól félek, kiakadna a bullshitmérőm, na de majd mesélj, ha elolvastad a Sisut. 🙂

    Kedvelés

    1. Végül az Ackroyd-gyilkosságot jegyeztettem most elő 🙂
      Fú, én legutóbb a Wabi Sabinál akadtam ki, annyira semmitmondó volt, hogy félelmetes.

      Kedvelés

  5. Az Ackroyd tetszeni fog szerintem, jó választás! Tavaly olvastam a Gloriett a hullánakot is, az is tök jó volt, és Nitához hasonlóan én is szerettem Az ABC-gyilkosságokat is, ár azt baromi régen olvastam már. Van még mit felfedezned tőle, ha még csak 10-et olvastál! :))

    Kedvelés

    1. igen, most amúgy a Zavaros vértől külön kedvet kaptam a brit helyszíneken játszódó könyvekhez, majd ilyesmikkel vigasztalódom, ha azt befejezem 🙂

      Kedvelés

  6. Visszajelzés: MÁJUS – papírkaktusz

Hozzászólás